نرم‌افزار تحليل داده‌هاي وبلاگي: هوش مصنوعی،پردازش تصویر،داده کاوی،پردازش سیگنال


نرم افزارها

• نرم‌افزار تحليل داده‌هاي وبلاگي



داده‌کاوی امروزه به دلیل افزونگی بیش از حد داده‌ها و متن‌ها، پیشرفت بسیاری داشته است و شرکت‌های بزرگ برای واكاوي داده‌ها و کشف قوانین بین آنها از ابزارهای خودکار به جای کاربر انسانی استفاده می‌کنند. ما بدین منظور در شرکت ناب‌رای تراشه سیستمی جامع برای متن‌کاوی و تحلیل خودکار موضوعی متن ارائه داده‌ایم. از قابلیت‌های این سیستم می‌توان به یافتن و دسته‌بندی موضوع‌هاي درگیر با یک متن (وبلاگ)، یافتن موضوع‌هاي داغ و نوظهور از بین اطلاعات و نوشته‌های موجود، تعریف موضوع جدید توسط کلمات کلیدی برای دسته‌بندی نوشته‌ها، بارگذاری خودکار و روزانه‌ي نوشته‌های وبلاگی و ذخیره‌ي آن در پایگاه داده، خلاصه‌سازی متن و تحلیل فعالیت‌های نویسندگان وبلاگ اشاره کرد.
این سیستم قادر است متن‌های موجود را به صورت موضوعی رده‌بندي (Classification) نمايد. این رده‌بندی می تواند درصد موضوع‌هاي به کار رفته در یک متن را مشخص کند. برای رده‌بندي متن نیز الگوریتم های متعددی در این سیستم گنجانده شده است و قابلیت تغییر الگوریتم و متغییرهای ورودی الگوریتم نیز توسط کاربر وجود دارد. به عنوان مثال با استفاده از روش‌هاي مبتني بر ماشين‌هاي بردار پشتيبان برای رده‌بندي داده‌های متنی وبلاگ‌های اسلامی، 86 درصد جواب درست به دست آمده‌است.
همچنین این سیستم دارای یک موتور جستجوی وبلاگی است که در بازه‌های زمانی مشخص، صفحات وبلاگی را بارگذاری و در پایگاه داده‌ي خود ذخیره می کند. بدین ترتیب با استفاده از این پایگاه داده می‌توان به صورت سریع به جستجو در مطالب وبلاگ، رده‌بندي موضوعی، ردیابی و تحلیل فعالیت‌های کاربر در طول زمان و خلاصه‌سازی متن‌هاي وبلاگی پرداخت. توانايي پايش نمودارهای موضوعی فعالبت كاربر و تعريف ملاك‌هاي ارزيابي فعالیت او در طول زمان، از جمله امكانات اين سيستم است.
موضوعات داغ و جدید در زمینه‌های فعالیتی خاص معمولا دارای اهمیت بسیار زیادی برای سازمان‌ها مي‌باشد، به خصوص اگر سازمان‌ها دارای رقبای زیاد یا مورد تهدید باشند، موضوعات جدید نقش حیاتی پیدا می کنند. در اين بسته نرم افزاری، به طور خودکار اطلاعات متنی مختلف در زمان‌های گوناگون بررسی شده و موضوعات جدید در زمینه‌ي کاری کاربر رديابي مي‌شوند.



به روز شده در تاريخ 8/12/1389

بازگشت به فهرست محصولات »